ang kramper

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

ang kramper

Indlæg  Linda on Ons okt 20, 2010 5:52 pm

Hei.
Jeg har en datter som er 16 år, hun fikk operert inn en shunt m/ slange ned i bukhulen i september 2010.
Hun har vært plaget mye med kramper etter operasjonen. Krampene setter seg i endetarmen, underlivet, mageregionen og under ribbeina.
Er dette noe som noen andre kjenner seg igjen i? Krampene kommer og går og hun sier det er stortsett hver dag.

Ellers vil jeg si at denne siden er helt super.

Linda (mor til Helena)

Linda

Antal indlæg : 5
Geografisk sted : Nes, Færøyene

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: ang kramper

Indlæg  Meretzki on Ons okt 20, 2010 6:10 pm

Har ikke en shunt, men har også haft mavesmerter, så ved ikke om det har noget med shunten at gøre eller sygdommen..
Fra ca maj 2009 har jeg lidt meget on/off af mavekramper.. De var mest voldsomme i starten altså i 2009, men de kan stadig forkomme, ved ikke om det har noget med sygdommen at gøre, men har en mistanke om at det har det..

Håber forresten at din datter kommer sig 100% Smile mange gode tanker sendes herfra..

Meretzki

Antal indlæg : 63
Geografisk sted : Esbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Ons okt 20, 2010 8:43 pm

Det kan være en bivirkning fra Diamox. jeg har den i højre side, det er simpelthen så smertefuld.

Admin / Trine
Admin

Antal indlæg : 49
Geografisk sted : Herlev

Vis brugerens profil http://iih-bih.team-talk.net

Indlæg  Anna on Tors okt 21, 2010 3:23 pm

Den smerte jeg føler i min mave og underliv er i højre side hvor min shunt køre igennem. Jeg har fået afvide at kroppen reagere fordi den skal vende sig til at have et fremmedlegme inden i... ikke noget de ville gøre noget ved endnu fik jeg afvide før man så hvordan det gik efter et stykke tid. Jeg fik shunt indopereret i juni 2010 og tager også diamox, har dog ikke hørt at medicinen skulle have noget med det at gøre.

Anna

Antal indlæg : 12
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

ang kramper

Indlæg  Linda on Fre okt 22, 2010 12:10 am

Hei på dere.
Min datter tar også Diamox, men vi har ikke fått vite at den skal gi noen form kramper eller andre bivirkninger. Min datter har ikke kramper bare på den ene siden, men på begge, selv om røret fra shunten ligger ned i bukhulen på høyre side.
Hun sier også at hun fikk kramper før hun begynte på Diamoxen. Krampene begynte da hun hadde opereret inn shunten, før det hadde hun opereret inn ett dren for å tappe hjernen for væske. Drenet ble fjernet, og shunten ble opereret inn.

Linda

Linda

Vis brugerens profil

Indlæg  Meretzki on Fre okt 22, 2010 10:50 pm

@ Linda

Jeg havde også mine mavekramper længe før jeg fik Diamox, fik først Diamox da jeg fik min diagnose i slut juni 2010, så der havde jeg gået med mavekramper i ca et år..
Jeg har en teori om, at det har været kroppens måde, at sige at der er ved at være en ubalance et sted, for min læge kunne ikke finde ud af der var noget galt, fik fortaget 2 ultralyds scanninger, hvor de ikke fandt noget, men kramperne forsatte, og kan stadig få det..
Har faktisk lige haft det her til aften, når man taler om "solen" Wink
Det er virkelig pinefuldt som Trine skriver..
Kan også få.. Nå ja øøøh hvordan kan jeg skrive det her uden at det lyder klamt scratch
Ja "lind" mave ret ofte, uanset hvor mange fibre, rugbrød, youghurt osv jeg spiser.. Min fordøjelse er bare ikke som den har været.. Tror bestemt også det har noget med sygdommen at gøre!
Har aldrig lidt af sådan noget før!

Meretzki

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Lør okt 23, 2010 7:56 pm

Smerter, ofte anfaldsvise i siden og hen over lænden... dette står sort på hvidt i brugsanvisningen på Diamox..
Jeg vil sige at hvis det er fordi min krop skal vænne sig til at jeg har en shunt så er den godt nok lang tid om det eftersom det er 6 ½ år siden jeg fik den, men får de smerter 1-2 gange om året.

Admin / Trine
Admin

Antal indlæg : 49
Geografisk sted : Herlev

Vis brugerens profil http://iih-bih.team-talk.net

Indlæg  Meretzki on Søn okt 24, 2010 12:45 pm

@ Trine
Men mine "anfald" har jeg jo også haft før jeg var på Diamox..
Har også haft disse smerter i siden.. Det er mere bare små stik..
Fik dog også en periode hvor jeg fik feber og lå med smerter i maven og siden, men det var også før Diamox, der fik jeg bare penicilin af lægen da hun ikke kunne finde ud af, hvad der var galt med mig, da der ikke rigitg var tegn på nogen infektion iflg blodprøven, så fik bare pencilin der slog alt ihjel i kroppen.. Jo tak, det tog jo så også alle de gode bakterier i kroppen Wink (det var også her jeg var inde til min anden ultralyds scanning, men de kunne ikke finde noget)
Ja ja det er bare en omgang skønno medicin vi får os Wink

Meretzki

Vis brugerens profil

ang kramper

Indlæg  Linda on Søn okt 24, 2010 10:26 pm

Hei.

Min datter, Helena, har nå hatt skikkelige kramper at hun nesten hyperventilerer. Det som er så skitt, er at de kommer da vi minst venter dem. Midt i butikken, og da vi selfølgelig er på besøk og hygger oss.
De skifter side fra høyre til venstre hele tiden. Hun har det meget skitt med det.

Mvh
Linda (mor til Helena)

Linda

Vis brugerens profil

Indlæg  Anita on Man okt 25, 2010 12:10 am

Hej Linda

I har vel henvendt jer til en læge?

Man må ikke have så mange smerter så man ligefrem hyperventilere af det!!
Jeg undre mig over at smerten skifter fra højre til venstre side - men hun må ikke have så ondt - så nyopereret hun er.
Her et kopi af patientvejledning fra Glostrup Hospital:

Endvidere ses i enkelte tilfælde en mekanisk irritation af selve slangen i bughulen, som vil give sig udtryk i form af smerter i maven. Dette kan skyldes, at shunten i bughulen har bevæget sig rundt og ligger og irriterer enten leveren, tarmen eller blæren. Disse symptomer kan i de fleste tilfælde afhjælpes ved at foretage en mindre operation med afkortelse af den del af shunten, der ligger nede i bughulen. Drænet i bughulen kan også bevæge sig ud af selve åbningen til bughulen og ligge sig sammenrullet i en lomme i underhuden i maveskindet. Dette vil give sig udtryk ved en hule på maven og manglende funktion af shunten.

Mit råd er helt klart at søge læge.

God bedring med hende.

Kærlig hilsen Anita

Anita

Antal indlæg : 3
Geografisk sted : Kastrup København

Vis brugerens profil

ang kramper

Indlæg  Linda on Man okt 25, 2010 9:37 am

Hei

Disse store smertene er kommet nå i helgen, så jeg skal gå til legen i dag. Ellers skal vi ned på rikshospitalet den 10.november. Så da kan vi snakke med spesialistene også om det, hvis dette ikke nå blir bedre.

Det er vondt å se sitt barn i slike store smerter, og ikke kunne gjøre noe. Crying or Very sad
Mvh
Linda

Linda

Vis brugerens profil

Indlæg  Anna on Man okt 25, 2010 6:49 pm

Det lyder ikke som de smerter jeg mærker i min mave og underliv, de er slet ikke så kræftige som i beskriver... av av Sad
Det jeg har fået afvide med mine smerter som jeg skulle vente med at få gjort noget ved til kroppen har vendt sig til fremmedlegmet var at han sagde at slangen kunne genere flanken og at dette ville kunne gå væk efter tilvænding. Så det er da stadig mit håb, når jeg skal til afsluttende samtale med min kirug. Men med de store smerter der beskrives her fornylig, var der ingen tvivl om at jeg også ville søge læge.

Anna

Antal indlæg : 12
Geografisk sted : København

Vis brugerens profil

Indlæg  Sponsored content Today at 10:54 am

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen