En uge spækket med lægebesøg

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

En uge spækket med lægebesøg

Indlæg  ChristineS on Fre dec 17, 2010 3:08 pm

Pyh, så er det weekend og jeg føler jeg kan trække vejret og begynde at tænke lidt igen Smile Synes det har været en hård uge grundet diverse undersøgelser mm., så onsdag og torsdag har jeg været helt smadret, med ondt i bolden og kæmpe søvnbehov... Er stadig træt i dag, men i det mindste lidt mere normal i hovedet igen (jaja - som vi har snakket om indeholder en normal dag jo stadig hovedpine og svimmelhed, men føler mig næsten som menneske Laughing )

Startede ugen ud med ikke mindre end 2 lægebesøg mandag.

Først blodprøvekontrol ved egen læge og en samtale om sygdommen og hvordan det gik. Og sørme så om vi ikke lige kunne tilføje 5 piller mere til den daglige ration, så jeg nu er oppe på 15 piller om dagen (nogle er kosttilskud, men stadig i pilleform og pga sygdom/diæt) Shocked Jeg der ellers altid har forsøgt at lade være med at fylde min krop med alle de piller... Rolling Eyes

Blodprøven viste ganske rigtigt at mit kalium indhold i blodet er nedadgående (men det vidste jeg jo godt efterhånden som jeg flere gange dagligt har dele af kroppen der sover og snurrer) - så vi tilføjer lige Kaliorid... Oh joy Wink

Derudover er min krop efter jeg er begyndt på alt det medicin her kommet i voldsom mangel på D-vitamin (har altid været normalt, men kan næsten ikke måles nu) og kalk-mangel, da den diæt neurologerne har sat mig på skærer næsten alle mælkeprodukter væk. Så vi tilføjer da lige 4 piller til den daglige ration - spiser mig sq snart mæt i piller Laughing

Min egen læge sagde straks at med de bivirkninger jeg har og det faktum at jeg stadig er meget træt og efter en aktiv dag får meget ondt i hovedet, jamen så kunne det slet ikke komme på tale at jeg kom på arbejde før vi havde det her nogenlunde under kontrol. Basta! Så det er en lettelse i forhold til arbejde Surprised

Bagefter var det afsted til øjenlægerne i Vejle. Under indlæggelsen fortalte neurologerne at de resultater de havde fået fra øjenambulatoriet viste mine øjne endnu ikke var påvirket. Det er så ikke helt rigtigt Rolling Eyes Mine synsnerver virker ikke til at være påvirket endnu, hvilket jo er godt! Men mit synsfelt på venstre øje er påvirket og viser nogle uregelmæssigheder vi skal holde øje med, så det er afsted om en måned igen scratch

Diæten fungerer fint - eneste problem er at jeg nogle dage tænker "Hvordan pokker skal jeg kunne spise SÅ MEGET?!?!" lol! Kiloene rasler af mig og ind til videre er der røget 5 kg til trods for jeg ikke er så aktiv, som jeg ellers normalt har været Razz

Dagen efter var det igen afsted til læge for at tjekke diætplanen igennem - lige nu lader vi den køre så jeg hurtigt får skrabet nogle kilo af og så må vi se om jeg om noget tid skal ind over en diætist, som kan give plads til at jeg også kan tillade mig at tage med ud at spise en aften eller hygge mig til en fødselsdag uden der skal tages ekstra hensyn, samt at få strikket et motionsprogram sammen, som øger forbrænding uden at jeg får de monster hovedpiner, jeg ellers får når jeg f.eks. rider (rygraden er bestemt på plads og jeg kan uden problemer holde mig fra de ting jeg ikke må få - der er ligesom ikke noget at diskutere, når jeg ved hvad der kan ske, hvis jeg ikke holder diæten!)
(Nårh ja og et lille tandlæge visit også - hvorfor falder sådan nogle ting altid sammen?)

Onsdag var det tid til at komme i gang ved fysioterapeut og fy da føj da jeg havde det skidt efter han havde haft gang i min nakke - men der sidder helt bestemt nogle stivheder og ømheder fra det høje tryk jeg har gået med længe og bestemte bevægelser gav med det samme kraftigere hovedpine... Bliver godt når vi får løsnet op for de ting... Smile

Fys'en blev selvfølgeligt sat ind i hele forløbet og kunne slet slet slet ikke forstå at jeg egentligt var blevet afvist lidt ved det nærliggende lægehus med "Det er nok bare et balancevirus og nu får du nogle piller mod smerten", da de symptomer jeg beskrev straks fik ham til at tænke om der var en tumor/blodprop/blødning i hjernen - det var typiske signaler på noget galt i hjernen... (Kunne jo så fortælle ham at med denne sygdom reagerer vores krop netop som om der er en tumor i hjernen, uden der er det).

Fys'en mente ikke jeg skulle i gang med arbejde før vi havde udredt hvordan jeg gennem øvelser eller trykpunkter kan afhjælpe nogle spændinger og smerter, så jeg i hvert fald er i stand til sikkert at køre hjem fra arbejde, hvis jeg "rammer muren"...

Har været en lang uge, med mange nye ting at fordøje, men rart endeligt at få noget ro omkring min situation og opbakning, at jeg ikke skal presse mig selv for langt Smile

Hvordan oplever I opbakningen fra systemet omkring jer?

ChristineS

Antal indlæg : 17
Geografisk sted : Rødding, Danmark

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: En uge spækket med lægebesøg

Indlæg  Meretzki on Søn dec 19, 2010 12:12 pm

Fra Esbjerg Sygehus, utrolig ringe... Ej de fleste sygeplejersker er søde..

Blev ikke anerkendt da jeg kom med smerter - hverken 1,2 eller 3 gang heller ikke da min egen læge indlagde mig med mistanke om en hjerneblødning (vi vidste godt det ikke var det, men vi var desperate efter hjælp) først 5 gang hvor vi havde været akut ved øjenlægen og han så mine hævede synsnerver...
Efter dette skulle de så først til at finde ud af, hvad det kunne være Wink
Det gik der så nogle dage med, he he ja ja..

Men har intet fået at vide om diæt, vitamin mangel er ikke blevet sat på nogle kure/planer osv.
Det har jeg selv læst mig til eller fået fortalt...

Fik fortaget nogle blodprøver her for to måneder siden, som så viste at jeg havde kalium underskud, men har så senere lært, at det jo så er meget almindeligt på Diamox Wink he he
Har dog ikke fået at vide, hvor længe jeg skal tage det, men formoder at hvis jeg holder op med at tage det, så vil mit kalium niveau vel falde igen, så jeg bliver ved, har bare ringet til mine egen læge og fået en recept, så jeg kan få tilskud Wink

Det er også svært når der ikke rigtig er nogen der ved noget om sygdommen der, hvor man er Wink
Har også overvejet at benytte det frie sygehusvalg og så skifte til Vejle, de lyder da som om, de har lidt mere styr på det der Wink

Meretzki

Antal indlæg : 63
Geografisk sted : Esbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Søn dec 19, 2010 1:55 pm

Jeg har aldrig fået taget blodprover for at få vist om jeg har vitamin mangel, kun for kalium så fik en masse kaleorid, de fortalte bare hvad tallet var ved blodprøven så viste jeg om jeg skulle have mere eller mindre piller... utroligt så meget man lære efterhånden.. nu kan jeg så ikke lige huske det.

denne her gang da jeg fik furix skulle jeg også have kaleorid og da jeg stoppede med furix fik jeg afvide at jeg bare kunne forsætte med kaleorid da de minsker bivirkningerne fra diamoxen.. tja hvad ved jeg ?? tager dem dog ikke mere.

Ja helt sikkert så synes jeg du skulle skifte til Vejle syghus.. jeg har kun gode erfaringer med dem.

Admin / Trine
Admin

Antal indlæg : 49
Geografisk sted : Herlev

Vis brugerens profil http://iih-bih.team-talk.net

Indlæg  Sponsored content Today at 10:55 am

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen

- Similar topics