Graviditet

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Graviditet

Indlæg  Cico on Ons dec 15, 2010 6:35 pm

Jeg er helt ny herinde.
Men det er rart at læse at man ikke er den eneste i denne verden med denne sygdom, selvom jeg ofte føler det er sådan. Folk omkring en har svært ved at forstå at når man fx har hovedpine er det ikke bare almindelig hovedpine, men ganget med 10000;) Jeg syntes heller ikke altid lægerne kan sige så meget, da der generelt ikke vides så meget om denne sygdom.

Defor interessant med dette forum;) Nu vil jeg høre alle jer kloge hoveder herinde om hvad erfaringer med graviditet er? Jeg har siden min diagnose i september 08 taget diamox og ikke kunne komme ud af behandlingen, og mig bekendt må man ikke blive gravid mens man tager diamox, men kan man så ikke få børn med denne sygdom? Har i nogle kloge ord?

Cico

Antal indlæg : 1

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Graviditet

Indlæg  Mik-Mak on Lør dec 18, 2010 6:37 pm

Hej Cico!
Velkommen til her på siden, du har ret i at det er dejligt at have nogen, som virkelig forstår en og som ved hvordan det hele føles...det synes jeg kan hjælpe, når det hele er svært! Samtidig er siden jo også fyldt med humor, tja måske galgenhumor, men det er jo fedt at vi kan joke med det også, så det hele ikke bliver så surt - det er jo hårdt nok at have denne forbandede sygdom, piv Mad
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, da jeg ikke har eller skal have børn...men har du kigget på facebook-siden, der har der været noget snak om det, og der er en som har fået en dejlig lille dreng Very Happy Så prøv at checke den!
Håber du har det godt ellers, kan se at vi har haft det i nogenlunde lige lang tid og at vi begge er i Diamox-behandling...og jeg har ikke haft en rigtig god periode siden diagnosen, desværre Sad Men jeg kæmper videre og forsøger at få det bedste ud af livet på trods Smile
Men prøv at checke facebook ud og hav det godt Very Happy

Mik-Mak

Antal indlæg : 22
Geografisk sted : Midtjylland

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Søn dec 19, 2010 12:00 am

Jeg fik det svar da jeg blev syg at børn måtte jeg ikke få sålænge jeg ikke var stabil.. men jo du må godt blive gravid, helst planlagt så stopper de bare din medicin behandling, men du skal forvente at du får meget hovedpine under graviditeten.. jeg kender en jeg har skrevet sammen med i 6 år og hun er gravid nu og hun lider voldsomt.

Det skal siges at jeg ikke selv har været gravid, da hele min cyklus er gået i ged efter jeg har fået den her sygdom, og da jeg var blevet stabil fandt de ud af at jeg så havde fået PCO samtidig med, så børn får jeg måske aldrig, da jeg er blevet inserminetret 6 gange så den skal stå på kunstig befrugtning.. men nu vil det jo komme til at koste ca 30.000 kr så, jeg har faktisk indfundet mig med at jeg ikke får nogen børn..

Admin / Trine
Admin

Antal indlæg : 49
Geografisk sted : Herlev

Vis brugerens profil http://iih-bih.team-talk.net

2 dejlige unger

Indlæg  Lisbeth on Man dec 20, 2010 4:38 pm

Jeg har fået 2 dejlige unger imens jeg har haft IIH. Det har ikke været med lægernes gode vilje men jeg har altid været fast besluttet på at ville have børn. Pga den medicin de fleste af os får skal det være planlagt graviditet, da bla. Diamox kan give store fosterskader, så det er vigtigt at du er medicin fri når du bliver gravid. Jeg valgte at ville være medicin fri i 3 måneder før vi brgyndte at prøve at få børn. Så havede jeg også en chance for at mærke om kroppen kunne klare sig uden medicinen, for når du er gravid skal du helst ikke på feks. diamox igen.
Jeg har været så heldig at kunne klare mig helt uden nogen for for medicin første graviditet og anden gang fik jeg kun en lille smule vanddrivende, men blev fuldt MEGET tæt af lægerne og jordmoder (som skal vide til sygdommen).

Du/I skal gøre jer klar på at I kan komme til at så i det svære valg at skulle gøre en ende på graviditeten pga at du kan få det meget dårligt og at lægerne menere at der er en risiko for følge skader hos dig. Det var den besked min mand og jeg fik. Jeg må indrømme at det var en svær beslutning men jeg valgte at få børn og det er jeg rigtig glad for i dag.

Jeg fandt nemlig ud af at jeg er en af de rigtig heldige det havede en stor forbedring af min hovedpine under min graviditet, hvilket skulle være meget sjældent Smile

Jeg har i skrivende stund to dejlige unger, en dreng på 6½ år og en pige på 2½år. Hvis alt går vel håber vi her hjemme på at kunne gå igang med at forsøge på nr. 3 i løbet af næste sommer Smile

Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du har spørgsmål ang. det jeg har skrevet eller andet.

Lisbeth

Lisbeth

Antal indlæg : 2
Geografisk sted : Stubbekøbing / Falster

Vis brugerens profil

Indlæg  Sponsored content Today at 10:53 am

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen