IIH i snart 10 år

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

IIH i snart 10 år

Indlæg  Lisbeth on Man dec 13, 2010 4:46 pm

Har fuldt med her inde i noget tid og tænkte at nu måtte jeg hellere komme med på banen Smile

Jeg er 29 år og har været syg i, ja det nærmere sig, 10 år. Jeg har dog været heldig at have nogle gode perioder med minimal hovedpine. For 4½ år siden fik jeg flexjob og flyttede til falster, for at starte på en frisk med mand og barn (sidenhen nr.2)

Jeg tror jeg har været på alle tænkelige kombinationer af medicin igennem tid og har været tilknyttede Dansk Hovedpine center af flere omgange.
Mine erfaringer med sygdommen er at man kan have gode perioder og man kan have dårlige, og der er ikke nogen fasit på hvor længe hver periode kommer til at være.

I sep.2010 fik jeg lavet LP-trykmåling som viste at trykket ligger i det lægerne kalder gråzone område og der siger de at mit tryk har ligget i noget tid. Nå det er sagt så mener lægerne også at jeg efter hånden falder ind under den kategori at have fået kronisk hovedpine (som om man ikke selv kan mærke det) Så de kan ikke gøre mere for mig som tingede ser ud nu! ØV

Jeg går pt arbejdsløs og forsøger at finde energi og overskud til at holde hoved oven vande og tage mig at mine børn og mand. Heldigvis har jeg en mand som er meget forstående, da han har været med næsten hele vejen gennem sygdomen, lærte ham at kende 2 måneder før jeg fik endelig besked fra lægerne.

Må hellere slutte af her inden at det bliver for stor en roman Smile

Lisbeth

Lisbeth

Antal indlæg : 2
Geografisk sted : Stubbekøbing / Falster

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: IIH i snart 10 år

Indlæg  Admin / Trine on Man dec 13, 2010 6:02 pm

Hej Lisbeth
Velkommen til siden..
Helt rigtigt som du skriver så har man gode og dårlige perioder, lige i øjeblikket er jeg inde i en dårlig, men har også haft en lang periode på nogle på var jeg var nogenlunde normal..(hvis man nogensinde bliver det hehe) Men i de gode perioder er jeg stort set helt i orden, normal hovedpine, ingen medicin pga jeg har shunt og fuld arbejdsdygtig,,
Derfor tror jeg heller ikke at man kan få flex job med denne sygdom, det tog mig 1 år fra jeg fik det konstateret til jeg kom helt tilbage på arbejdsmarked, og derefter gik det bare derudaf, nu er det næsten 7 år siden, og det er først nu at jeg er gået med med flaget igen og er på medicin, så det synes jeg da er meget flot. I den gode periode har jeg da stadig symptomer og kan ikke klare mange mennesker, og er stadig meget træt men det er også i perioder.
Glæder mig bare til at komme ind i en god periode igen selvom jeg må da indrømme at jeg nyder lidt kun at arbejde 4 timer om dagen, men intet vare jo ved Rolling Eyes

Admin / Trine
Admin

Antal indlæg : 49
Geografisk sted : Herlev

Vis brugerens profil http://iih-bih.team-talk.net

Indlæg  ChristineS on Fre dec 17, 2010 5:00 pm

Hej Lisbeth!

Pænt goddag til dig også Smile

Dejligt med endnu et ansigt Smile Som jeg fornemmer det er de fleste enige om at man har gode og dårlige perioder - dog stadig med symptomer på gode dage/i gode perioder.

Jeg er stadig helt ny i det og synes der pludseligt er enormt meget at tage ind og tage stilling til Shocked Jeg ved ikke hvor længe jeg har gået med det før jeg fik konstateret det her for en måneds tid siden - har været frygtelig god til at presse igennem selvom jeg havde det skidt og så måtte jeg bare tage et hvil når jeg kom hjem. Det har jo så givet et gevaldigt rap over nallerne og jeg har lært at lytte til min krop. Men der er ikke andet at gøre end tage en dag af gangen Smile

Endnu en gang velkommen til Smile

mvh

Christine

ChristineS

Antal indlæg : 17
Geografisk sted : Rødding, Danmark

Vis brugerens profil

Indlæg  Sponsored content Today at 10:54 am

Sponsored content