En tur på riget

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

En tur på riget

Indlæg  Admin / Trine on Lør dec 11, 2010 3:31 pm

Jeg blev henvist til neurokirurgen på Riget, så dem har jeg været til samtale med 1 dec, den læge jeg var inde ved var virkelig sød, og hun sagde at ifølge de symptomer jeg beskriver så er der helt sikkert noget galt. Så nu venter jeg på at jeg skal ind og har sprøjtet væske ind i min shunt for at de om den overhoved virker, og hvis det ikke giver noget klart resultat så skal jeg ind og have lavet endnu en trykmåling. og så må vi tage det derfra..

Men hvor var det dejligt at jeg kunne gå der fra med en god følelse af at blive hørt og forstået, og ikke bare blive snakket efter munden, men at hun faktisk troede på mig.. det var sku stort. så nu venter jeg bare, de siger der er travlt lige nu så jeg skal nok vente til januar.

Admin / Trine
Admin

Antal indlæg : 49
Geografisk sted : Herlev

Vis brugerens profil http://iih-bih.team-talk.net

Tilbage til toppen Go down

Re: En tur på riget

Indlæg  Mik-Mak on Lør dec 11, 2010 5:37 pm

Det lyder godt at du har haft en god oplevelse med en læge, det er jo sådan noget vi samler på, ha ha...og også godt at der bliver gjort noget ved dig og hvordan du har det Very Happy
Er dog ked af at du har det skidt Sad og at du skal vente til januar....men omvendt, så hjælper det altid, når man ved der sker noget snart!!
Håber det bedste for dig og glæder mig til at høre hvordan det går Smile

Mik-Mak

Antal indlæg : 22
Geografisk sted : Midtjylland

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Lør dec 11, 2010 8:25 pm

Jamen jeg har det sådan ok... er startet på arbejde men med delvis sygmelding så arbejder kun 4 timer om dagen, så har jeg fået §56 dvs at jeg kan melde mig syg og jeg kan gå tilbehandinger uden at det går ud over mit arbejde,
Tja og så har jeg en mand som ikke kan forstå denne sygdom.. hvor hver gang jeg siger et eller andet men jeg er svimmel, eller jeg tit mister balacen så jeg går ind i dørkarmen, eller at jeg husker rigtig dårligt siger han bare.. sådan har han det også og det er normalt, jamen altså.. han pisser mig af engang imellem når han ikke forstår at det er sygdommen og ikke mig.

Hvordan tager jeres anden halvdel det ??

Admin / Trine
Admin

Indlæg  Mik-Mak on Lør dec 11, 2010 10:16 pm

Hej igen kære Trine Smile
Når jeg læser dit svar, kommer jeg til at trække lidt på smilebåndet, for vi har vist bare vænnet os til at have det skidt...for du skriver at du har det godt nok, men hvis man så læser hvordan du egentlig har det, så er det jo ikke at have det godt scratch
Og jeg kender det jo fra mig selv, jeg kan også sige højt og tydeligt, at i dag er en god dag - og det vil sige, det er så en dag, hvor jeg ikke ligger og skriger af smerter, men "kun" er svimmel, har koncentrationsbesvær, er træt, har kvalme osv...det er jo tankevækkende, at man vænner sig SÅ meget til at være skidt Shocked
Mht hvordan min søde mand tager alt det her med sygdommen, så tror jeg altså at jeg er utrolig heldig!!! Selvfølgelig kan han ikke forstå sygdommen 100%, det er der jo ingen som kan (heller ikke os heldige, som har sygdommen, piv) - men han brokker sig aldrig over at jeg ikke kan dit og dat, eller at jeg sover hele tiden eller eller...
Jeg tror jeg er mere træt af sygdommen end ham (og min familie og gode venner), for det er jo MIT liv, som bliver styret af den!! Og der har været mange situationer, hvor den har sat mange begrænsninger for mig/os, f.eks. koncerter, fester, arrangementer osv, hvor jeg har måttet melde fra i sidste øjeblik, øv øv Sad
Mit arbejde er da også forstående, men selvom jeg er i fleksjob i en lægepraksis, så oplever jeg faktisk at det er det sted det bliver mindst forstået (lige med undtagelse af min chef, han er jo helt fantastisk), og det synes jeg jo også siger noget om, hvor lidt læger/sundhedspersonale egentlig ved om hvordan det VIRKELIG er at have den her sygdom, det er nemlig meget forskelligt fra hvad man kan læse sig til i diverse læge-artikler Shocked
Jeg har da også mistet venner og veninder på denne konto, da de (meget naturligt) har svært ved at forstå jeg kan have det SÅ skidt fra det ene øjeblik til det andet, men jeg tænker, at de virkelige venner - de hænger ved Smile
Men jeg kan godt forstå du bliver frustreret over at din kæreste ikke forstår dig, men tror du ikke det kommer med tiden, han er jo lige flyttet op til dig, ikke?! Han skal jo vænne sig til, at du er der hele tiden og at du er syg hele tiden?!

Mik-Mak

Antal indlæg : 22
Geografisk sted : Midtjylland

Vis brugerens profil

Indlæg  Meretzki on Søn dec 12, 2010 12:57 am

@ Trine

Er så ked af at høre at din mand ikke forstår dig Sad Det er jo der, vi henter vores støtte, når vi har det værst..
Det er ikke normalt at gå ind i dørkarmen, man plejer jo som regel at gå imellem Wink
Vi husker jo... Øøh.. havd var det nu.. Ej come on... Det var noget med det der.. du skrev..
Nååå ja vi husker også bare dårligere end andre, det kan jeg bevidne om!!! Havde super hukommelse før og nu, er et ligesom en si...

Ej spøg til side, min kæreste er også meget forstående, i starten synes han vidst bare at det var noget skab, men det synes jeg også selv Wink Sådan en gang tuderi over noget hovedpine, men den hovedpine blev jo bare værre og værre og til sidst blev den jo bare uuholdelig.. Det gik op for ham hvor alvorligt det var, da han jo var der, der jeg fik 2 af mine krampeanfald, så han har set med egne øjne, hvor det kan føre hen, han var der også mens jeg kastede op, havde dobbelt syn og var med da øjenlægen sendte mig til sygehuset pga hævede synsnerver..

Så der har jeg fuld støtte, men han har også været med hele vejen...
Vi skal nok støtte dig I love you selvom vi er en ringe trøst, når det kommer til det, men vi kan da gøre vores bedste Smile

Mht det med tilvænning, så må jeg også indrømme at jeg har tilvænnet mig at have det dårligt Wink Altså en normal hovedpine det tager man ikke piller for, det skal der altså noget mere til for Wink
Ja kvalme, svimmelhed, lettere sløret syn ved anstrengelse, banken i hovedet osv nå ja det er jo hverdag...

Tror der skal laves en liste over de gode læger, så vi andre også kan "nippe" til de gode læger Wink he he

Meretzki

Antal indlæg : 63
Geografisk sted : Esbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Søn dec 12, 2010 3:31 am

Tak for jeres søde svar, da jeg fik min sygdom for 6 år siden der havde jeg en anden kæreste som var med til alt med denne sygdom, han læste om den og var med til samtaler, for som i ved så er det nogen gange bedre at være 2 til de samtaler for man glemmer halvdelen af hvad der bliver sagt, vi har stadig kontakt så han spørger til hvordan jeg har det med de forskellige ting... nå jeg var indlagt i ålborg tog han med mig og boede hos mig på hospitalet.. de var så søde at jeg fik ene værelse den ene gang hvor jeg blev opereret og der fik vi en seng ind til ham så han boede der også, ellers boede han i en elevbolig.. så det var super godt.

Ja det er rigtigt at min kæreste kun lige er kommet her op og så kender han jo ikke rigtig sygdommen, i starten blev han ved med at sige til mig at jeg ikke måtte noget og bare jeg rørte mig spurte han om mit hoved var ok heheh det var nu sødt, men nu... ihhhhh
Nå men han skal jo lige vænne sig til det hele... jeg er jo lidt anderledes herhjemme i danmark end jeg er når jeg er på ferie... for når man er på ferie tænker man jo ikke rigtig på hospitaler og læger som man gør herhjemme,

Admin / Trine
Admin

Indlæg  ChristineS on Søn dec 12, 2010 1:48 pm

Som de andre siger er det godt at høre du har haft en god oplevelse med en læge og der bliver gjort noget Smile

Men synes også det er tankevækkende at "en god dag" eller "jeg har det jo godt nok" indebærer flere symptomer ved os - vi rykker selv grænsen for hvornår vi har det godt... Og det er vi vel også nødt til, da vi ellers hele tiden fokuserer på at vi har det skidt...

Den med den bedre halvdel kan jeg ikke så godt svare på - han er noneksisterende pt, men tankerne går da den vej rundt, hvordan pokker det skal komme til at fungere... Alene den diæt jeg er sat på giver ikke plads til noget som helst, når det kommer til at gå i byen (hvis jeg en dag mirakuløst skulle have overskud til det), ud at spise, biograf osv. Dertil er der som I siger så mange ting man ikke kan - er ved at blive sindssyg over så dårligt jeg husker... I skoletiden var jeg kendt som "klæbehjernen" - jeg vidste ALT... I dag: Ææææh.... Du ved jo godt hvad jeg mener.... Den der øøøøh - hvad er det nu det hedder???? UuuuhF!

Men har en fantastisk familie, som virkeligt tager sig af mig og er meget opmærksomme på, at jeg bare ikke kan ret meget lige nu... At det er helt normalt og der er en forklaring på hvorfor jeg sover 3 timer efter at have f.eks. været med ude at handle. De har fattet alvoren og kører gerne med til læge og er der som en ekstra hukommelse og jeg er dem evigt taknemmelige Smile

Har en fantastisk kammerat, som virkeligt har været der for mig i perioder, hvor jeg har haft det skidt inden sygdommen blev konstateret og lige pludseligt kan han se en rationel forklaring på rigtigt mange af de ting, som han har hjulpet mig igennem Smile

Har nogle skønne venner/veninder som begynder at forstå og spørger inde til tingene - som har hjulpet mig med at finde hjælp til blandt andet hesten, som jeg bare ikke kan overskue lige nu. Har et par gode team-kolleger som siger jeg skal passe på mig selv og tænke på at få det bedre fremfor at skulle tilbage på arbejde. Smile

Og så er der alle de andre, som ikke har fattet beskeden... Ledelsen på arbejdet, visse kolleger, visse bekendte og som I siger ryger der nok også nogle venner/veninder på den her konto... For jeg skal "jo bare finde de positive sider i det"... scratch Og jeg skal "jo bare lige blive rask igen" - hmmm Suspect Og jeg skal "jo bare lige så stille og roligt i gang igen" - hmmm Suspect Og når jeg nu ikke laver noget hele dagen kan jeg da godt lige gøre det og det og det for dem, for jeg er jo ikke "rigtigt syg"... scratch

Så er det jeg plejer at sige: "Ved du hvad? Jeg synes bare lige vi skal bytte!!!" Jeg vil mægtigt gerne i gang, jeg vil mægtigt gerne huske godt igen, jeg vil mægtigt gerne undgå blå mærker fordi jeg bumper ind i ting, jeg vil RIGTIG gerne kunne nyde julen med alt hvad der hører til i stedet for at gnaske gulerødder til jeg får lange ører, store fortænder og siger "What's up Doc?" albino

Og mest af alt - vil jeg bare rigtigt gerne vågne op en morgen, hvor det første der går igennem mit hoved ikke er "Av for f..... ind i h...... Dunk, dunk, dunk!!!!"

Men det er bare ikke det lod jeg har trukket, så jeg forsøger at se de positive ting... Det gør vi alle jo (jf. "Jeg har det egentligt godt nok" eller "I dag er en god dag")... Men ind i mellem er det forbandet svært og det trænger omgivelserne til at forstå...

En af mine bekendte har en tatovering på hendes håndled og den er tankevækkende:

Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst, der har jeg størst behov for det.

Den var der mange der kunne lære noget af Smile

ChristineS

Antal indlæg : 17
Geografisk sted : Rødding, Danmark

Vis brugerens profil

Indlæg  Meretzki on Søn dec 12, 2010 10:52 pm

@ Christine

He he ja, kender godt det med at "man bare skal i gang igen"
Ja men fra hvad?? Sådan fungere det bare ikke venner.. Min mor siger også tit det "Du skal bare ud og gå en god lang tur, du må jo ikke gå i stå" Nej selvfølgelig må jeg ikke gå i stå, det vil jeg heller ikke!
Det er bare ikke lige sådan at skulle gå en tur.. Min søster tager 10 min om at gå ned til bussen, for mig tager det over en halv time Wink og så ligner jeg bare et stykke fuld kvindemennske især nu i kulden...

Men ja, ville bare ønsker der stod blod ud af næsebor og øjenhuler, bare engang imellem, så folk kunne se det det kan folk forholde sig til...

Du skal bare forklare dine venner at du ikke kan gøre det og det! Færdig, jeg er klar over at nogen synes jeg er pylret, (ikke jer, andre udeforstående) men de lever ikke i min verden, så de skal bare blande sig uden om, hvis de ikke forstår, så har jeg ikke brug for dem i min vennekreds, selvfølgelig hvis de en dag skulle blive klogere, kan vi snakke om det Wink he he
Har presset mig selv til at skulle blive "rask" og har så sandelig fået et rap over nallerne af min krop silent lesson learned Wink

@ Trine

Håber din kæreste kommer på lidt bedre tanker snart, ellers kommer vi efter ham Wink he he
Det er jo træls at skulle bøvle med noget derhjemme også..
Dog dejligt at du stadig har din "gamle" som en støtte pille Smile

Meretzki

Antal indlæg : 63
Geografisk sted : Esbjerg

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Søn dec 12, 2010 11:55 pm

Jeg sidder her og tænker på... hvor er det frigteligt hvor meget man lære at leve med tingene... før i tiden ville jeg nok sige hvis nogen spørger mig om hvordan jeg har det, at jeg har det egenlig af H.. til.. men som i skriver man lære virkelig at leve med smerten og de symptomer så har man en dag hvor man kun har lidt hovedpine, svimmelhed ja faktisk smerter i hele kroppen af udmattelse.. så HAR man jo egenlig en god dag fordi smerten måske er minimum den dag.. men havde man spurt mig for 6 år siden og jeg havde de samme smerter... jamen så var jeg jo sikkert døden nær.. hehe ej ok lidt overdrevet, men i forstå hvad jeg mener.

Admin / Trine
Admin

Indlæg  Sponsored content Today at 10:55 am

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen