Lægerne...

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Lægerne...

Indlæg  ChristineS on Ons dec 08, 2010 12:57 am

Jeg havde absolut større tiltro til denne læge - var noget frustreret over de 2 læger jeg havde med at gøre under min indlæggelse - den ene startede faktisk med at feje mit forhøjede tryk lidt af vejen med at jeg nok bare havde været meget anspændt under LP - protesterede kraftigt og understregede at jeg netop havde fået ros af både læger og sygeplejersker over min kropskontrol (man er vel rytter Wink ) og evne til at slappe af... Hun må have snakket sammen med dem, for dagen efter kom jeg på diamox.

Lægen der udskrev mig spurgte jeg direkte om jeg skulle tage særlige hensyn i forhold til mit arbejde og om jeg skulle starte op på noget diæt... Nej, nej, jeg skulle bare fortsætte som altid...

Havde jo så allerede selv undersøgt nogle ting og gjort op med mig selv at vægten skulle nedbringes pga sygdommen, men startede glad op på arbejde stille og roligt...

Vagtlægen i søndags var helt til grin - jeg skulle have en henvisning fra dem, for at kunne komme ind til akuttid på Vejle. Kommer ind til vagtlægen og fortæller jeg har fået stillet diagnosen IIH (fortæller naturligvis hele navnet) og at det betyder jeg har for højt tryk indenfor kraniet og i spinalkanalen, at jeg er i medicinsk behandling og har fået besked på jeg skal kontakte læge og få henvisning til sygehuset hvis jeg oplever kraftig hovedpine igen.

Lægens geniale spørgsmål: "Og hvad får man så det af?" Vidste sq ikke helt om jeg skulle grine eller græde over det spørgsmål - en læge bør jo om noget kende betydningen af ordet "idiopatisk"... Hmmm... Rolling Eyes

Har fået strenge ordrer fra Vejle om ikke at tage almindeligt smertestillende, da det har vist sig ingen effekt at have ved mig og derfor kan forårsage værre hovedpine, hvis det bruges jævnligt... I stedet har jeg fået Noritren'en som er en nervemedicin, der virker smertestillende i nervebanerne. Vagtlægen siger så at hun synes jeg skal gå hjem og tage nogle smertestillende og sove hovedpinen væk... Hmmm igen igen Rolling Eyes Shocked

Korrigerer hende igen og fortæller hende Vejle har forbudt mig at tage smertestillende, da det ingen effekt har for mig og kan forværre min hovedpine (medicin er jo i bund og grund giftstoffer) og at denne hovedpine IKKE kan soves væk Suspect Lægens smider hænderne defensivt i vejret og udbryder: "Jamen jeg ved jo ikke noget om sygdommen!!!!" lol!

Men nå - neurologen jeg snakkede med i går virkede som om hun havde styr på sagerne og jeg har bestemt tænkt mig at følge hendes råd (også selvom jeg synes 9 piller om dagen er pokkers mange lige nu scratch )

Så krydser fingre for en fremgang så juletiden bliver nogenlunde til at holde ud - især nu hvor jeg skal gnaske gulerødder i stedet for konfekten Wink

ChristineS

Antal indlæg : 17
Geografisk sted : Rødding, Danmark

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Lægerne...

Indlæg  Meretzki on Ons dec 08, 2010 4:14 pm

Sikke noget fis med at du skulle være anspændt under LP, hvordan skulle det kunne øje trykket så meget? Ej...

Det med at man bare kan forsætte, ja det troede jeg også bare Wink Jeg fik heller ingen instruktioner, men det kan godt komme tilbage og bide dig i.. nå ja bag i Wink he he
Jeg tromlede bare videre, med ridning, musical arbejde og skule og mit endte jo med de 3 krampe anfald.. Det var så ikke nok, jeg blev stadig ved, hvor jeg til sidst så blev indlagt der i en uge, efter det dobbelt syn, SÅ lyttede jeg efter min krop Wink og jeg begyndte at tage det roligt.. Ja nogen gange skal man have det ind med en hammer, men man er jo vant til at rejse sig op, børste støvet af, foden i stigbøjlen og så bare videre, ikke noget at pive over...

He he, synes dog det er godt at lægen bare udbryder at han/hun ikke ved noget.. Det er da ærligt Wink Gid min ville gøre det..

Jeg tager så alm smerte stillende (pamol), jeg har fået tilbudt noget andet, som jeg får det dårligt af (Tradolan), sagde så at jeg fik det dårligt og at det ikke rigitg hjalp, hvor min "nye" læge, så sagde at jeg bare skulle tage det alligevel og så lægge mig til at sove..
Nå ja, men så..
Det er ligesom at løbe hovedet imod en mur, hver gang så nu har jeg opgivet at få hjælp der Wink
Fik jeg sagt at jeg ikke har den samme tiltro til læger som før Wink he he
Må sige at din læge lyder noget mere bekendt med sygdommen...
Vil også prøve at "narre" min egen læge til at give mig nogle smerte stillende jeg fik på hospitalet da jeg var indlagt, som jeg fik med hjem, de hjalp mig, var også dem jeg ville forslå til min "nye" læge, men det blev jo ligesom skudt ned, før jeg nåede så langt Mad

Har lige læst indlægssedlen igennem igen, plejer egentlig at gøre det når jeg får min medicin, og kan se at der står under særlige advarsler og forsigtighedsregler ved brug af Tradolan at øget tryk ved hjernen er en af dem..
Hmmmm måske er det derfor jeg får det dårligt scratch

Meretzki

Antal indlæg : 63
Geografisk sted : Esbjerg

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen