Trykmåling... Puha puha...

Vis foregående emne Vis næste emne Go down

Trykmåling... Puha puha...

Indlæg  Meretzki on Søn okt 31, 2010 8:41 pm

Ja var inde her den 26/10 og skulle have fortaget en trykmåling via en LP og skulle så have tappet 20ml væske samtidig og så have målt trykket efter de havde tappet igen..

Ak, det skulle jo ikke være så let.. Advarede den første læge om , at de havde haft svært ved at komme til sidst "men ork jeg skulle ikke være bekymret, han havde lige lavet to LP akut igår!" - Så nå ja...
Han begynder så at mærke på min ryg, allerede der kan, jeg hører at han mumler "det her bliver vidst ikke let" - Hey hvor blev der "no-worries" af??
Han går så igang med at bedøve huden og går igang, og jeg får det rigitgt dårligt, total flashback til min første LP, som tog en time, fik både kvalme, koldsved og hele molevitten, slappede ellers så meget af jeg kunne og trak vejret og alt det der...
Nå men han gav så op og erkendte, at det kunne han bare ikke, kudos til ham, at han ikke bare masede videre!!

En kirug blev så tilkaldt, og han kom så 2½ time senere Sleep
Det gik så noget nemmere, han kom ind med det samme, men havde brugt en forkert nål, så de kunne ikke måle trykket Neutral
Kirugen var så smuttet, så nu stod lægen (en anden læge denne gang) og en sygeplejerske så der.. De besluttede så at de ville lægge en ny nål pale
Heldigvis var hun rigitg hurtig og fik den hurtigt placeret, de kunne dog stadig ikke måle trykket, men væsken ville dog meget gerne ud, så de kunne konstatere trykket stadig er højt affraid you don't say!!
De havde så aldrig oplevet før at de har kunnet måle trykket, hvilket også lyder virkeligt sært?
(har så også få indskrevet i min journal at der skal indkaldes kirug/narkose halløj, hvis jeg skal have lavet LP igen)

Har så efterfølgende lagt fra tirsdag til fredag med den voldsomste hovedpine og opkast/kvalme (bare sengen, mig og mørke nå ja og så cola Wink ) lørdag og idag har været de eneste dage, hvor det bare har været en alm hovedpine som pamol nogenlunde har kunne holde i skak...

Sidst jeg fik en LP, hvor de tappede, hjalp det mig faktisk, denne her gang: Twisted Evil
Har i oplevet noget lignede??

Meretzki

Antal indlæg : 63
Geografisk sted : Esbjerg

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Trykmåling... Puha puha...

Indlæg  Mik-Mak on Man nov 01, 2010 9:53 pm

Hejsa! Jeg har heldigvis kun været igennem det en gang, altså det vil sige, det tog 3 forsøg over 2 dage Sad
Jeg har en meget svag ryg/lænd og bare det at de rørte ved mig med fingrene fik mig til at skrige, svede og næsten besvime...så efter første forsøg af en temmelig ufølsom neurolog, blev de enige om at jeg skulle have den foretaget ved gennemlysning, puha da da, det var jeg da sådan set også mere tryg ved, så kunne de vel ikke ramme forkert tongue
Da jeg så skulle have den lavet dagen efter, mente de at jeg skulle have noget smertestillende og beroligende først...meen det glemte de så lige, så resultatet blev at de måtte opgive igen, da jeg var alt for øm bare ved berøring, piv Crying or Very sad
Senere samme dag fik jeg så endelig nogle piller og de virkede bare godt, det var totalt fedt, ingen hovedpine og de kunne røre alt det de ville på min ryg - og så lykkedes det endeligt, jubiii Very Happy
Jeg blev så sendt hjem fra hospitalet med min diagnose og min diamox - men de havde så lige glemt at fortælle mig, at jeg skulle holde sengen i 24 timer og drikke godt med kaffe/cola, så jeg fik den til dato værste hovedpine (helt anderledes end IIH-hovedpinen) samt kvalme og svimmelhed osv osv... Evil or Very Mad
Da jeg så fik fat i neurologerne, fik jeg skæld ud over ikke at overholde ligge-reglen og fik at vide at jeg skulle holde sengen i 3 døgn og drikke ekstremt meget kaffe/cola, øv. Nu drikker jeg så ikke kaffe og jeg fandt ud af den "dejlige" bivirkning ved at drikke cola med brus, men eftersom jeg var desperat, endte jeg med at drikke litervis af kold kaffe - og det hjalp, skal det så siges! I love you
Så der er håb for dig, drik kaffe/cola og masser af det - håber du snart er ovenpå igen Smile

Mik-Mak

Antal indlæg : 22
Geografisk sted : Midtjylland

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Man nov 01, 2010 11:35 pm

Hmm jeg kan ikke lige forstå den der med kaffe/cola det har jeg aldrig fået afvide og jeg har fået lavet LP mindst 40 gange så det lyder lidt mærkeligt.

Der er også en ting er egenlig undre mig... det er at man skal ligge i 24 time efter en LP men man kan komme i dag ambulatoriet for at blive tappet og så tage hjem igen et par time efter... er det bare mig eller passer det ikke sammen ???

ud over det joooooooooo kender alt til de mange dumme LP jeg blev indlangt på Frederikssund sygehus hvor der blev sat 3 læger en anastesilæge, og 2 overlæger på sagen til at lave den "skide" LP men intet virkede så de tilkaldte en fra rigshospitalet og hun kunner heller ikke så efter en lang nat med 9 stik sagde jeg altså stop og bandede dem langt væk så de opgav og tog bakterie test i via blodprøve i armen og der kunne jeg kun fylde et ½ glas.. hmm

Undskyld billedet men kunne ikke finde ud af at gøre det mindre, så håber i bære over med at se sprækken lol!

Dette billede er taget 5 dage after min frygtelige nat på frederigssund sygehus og 9 stik i ryggen Mad

Admin / Trine
Admin

Antal indlæg : 49
Geografisk sted : Herlev

Vis brugerens profil http://iih-bih.team-talk.net

Indlæg  Meretzki on Tirs nov 02, 2010 2:57 pm

Ja havde også fået en stesolid inden, tak til min "nye" læge he he Wink så jeg kunne slappe lidt mere af...
Blev dog så grundigt informeret om at jeg skulle ligge ned og slappe af, og at jeg skulle drikke rigeligt med koffein holdige drikke (endelig noget Esbjerg gjorde rigitgt Shocked )
Blev bare chokeret over den voldsomme hovedpine der efterfulgte, havde jo så haft den før, lige op til den dag hvor jeg fik mine krampeandfald, så ja jeg var ikke just glad for at have de hovedpiner igen! Men får jo topimax, så ved at jeg ikke kan få krampeanfald (heldigvis)..
Er nu bare tilbage i samme tilstand som efter mine anfald i Maj..
Kan ikke have hovedet ned af, når jeg rejser mig op, så får jeg hovedpine osv osv, den samme gamle klagesang, bliver dog ikke rigitg svimmel, har dog fået en spændene ny ting, mit højre øre lyder som en ødelagt højtaler og sender lyden dobbelt tilbage, hvis jeg taler i mobil og så har mobilen ved det øre...
Har i oplevet det efter en LP?
Sidste gang jeg fik en LP, hjalp det jo, mit syn blev bedre og alt muligt denne gang.. Tja..

@ Trine
What a naughty booty tongue Ej pjat.. Det var da helt vildt der skulle så mange til!!! Så er mit jo det rene vand Wink
Det var da utroligt de ikke kunne finde ud af det!
Total mærkeligt at du ikke har fået det at vide med koffein, det står også i den informations ting jeg har fået med hjem, samt jeg fik den tilsendt..

@ Mijanne
Det er også alt for dårligt du ikke har fået det at vide, at du skal tage det roligt!! Der var jeg jo så heldigvis lidt mere heldig!

Meretzki

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Ons nov 03, 2010 2:26 am

jeg har skam fået afvide at jeg skulle drikke rigtig meget men fik bare saftevand og de fleste gange jeg fik den om aften så jeg skulle bare sove bagefter og helst på ryggen så tror ikke at jeg har oplevet den kæmpe hovedpine bagefter ud over den første gang, men jeg tænker at den også kom fra at jeg lå og tuede hele natten.

Har forresten fået en sprøjte med lokal bedøvelse nogle af gangene men synes godt nok at det er mere smertefuldt end selve LP

Admin / Trine
Admin

Indlæg  Miss.Peacock on Ons nov 03, 2010 2:28 pm

hihi Laughing Trine fin billede, vildt de skulle stikke så mange gange Shocked
Det er jo mig der er Kaffedamen lol! fik advide af min gamle øjnlæge det var godt til vores hovedepine og den skal være stærk kaffen Kaffe - et nyttigt kick eller en usund vane?
så jeg drikker stærk kaffe hver morgen og ved mig lindre det Wink
og cola Very Happy har bestemt ingen problemer med at få det ned hihi .. sygehuset kan dog så ikke lige forstå det scratch men danskvand smager råden for mig og især hvis der er citrus i

Miss.Peacock

Antal indlæg : 9
Geografisk sted : Nordjylland

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Tors nov 04, 2010 12:41 am

He he jeg vil nu indrømme at jeg også er en kaffetøs.. det er faktisk det jeg drikker mest.. så ifølge min diætist må jeg gerne regne en del af det ind i mit væske skema (ikke fordi jeg har et skema) så det er ok :-)
det eneste drik med kulsyre jeg kan drikke som ikke smager af metal det er Øl.. men det drikker jeg nu heller ikke så holder mig til vand.

Admin / Trine
Admin

Indlæg  Meretzki on Tors nov 04, 2010 2:30 pm

Kaffe... Hmmm ja, den får i mig så ikke med på.. Det får jeg bare aldrig lært..

Men Cola.. Mmmmmm.. Det er noget helt andet, me luuubs the cola.. I love you
Ja min søster var nærmest ved at hugge hånden af mig, da jeg med skam i stemmen, måtte indrømme at jeg ikke kunne lide Pepsi Max mere.. Det var ellers absolut favorit drikken før!
Så nu er det bare det billige sprøjt fra Aldi eller Lidl Wink Det er nu også mere venlig for penge pungen..
Kan dog nogen gange godt få det sådan et jeg bedre kan lide Pepsi Max end feks Coca Cola Zero, som jeg ellers godt kunne lide lige da jeg kom hjem fra hospitalet.. Weird!!
Har ellers været den mest suveræne cola smage maskine i verden, og kunne virkelig smage forskel på alle slags (næsten), min far holdt endda cola-blind-smage-dag, da han mente man umuligt kunne smage forskel, jo det kan man sagtens, kunne endda lugte forskel Wink he he.. ak ja.. Det er da ovre nu....
Men på den lyse side, vi sparer penge på billig cola sprøjt Wink he he

Meretzki

Vis brugerens profil

Indlæg  Admin / Trine on Fre nov 05, 2010 12:42 am

SUK hvis jeg så bare kunne drikke billig cola... hold da op jeg savner bare såååå meget cola.. det bedste er bare når man sidder nede i varmen og så får en iskold cola mmmmm mums. jeg blev godt nok træt af juice og icetea sidste gang jeg var på ferie.. og vand var jo heller ikke sjovt at drikke hele tiden.

Min absolut farvorit før medicinen var cola zero. og da jeg boede i Kolding var det pepsi max...

SUK Evil or Very Mad

Admin / Trine
Admin

Indlæg  Sponsored content Today at 10:53 am

Sponsored content

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen